Skip to main content
ANALIST, TECHNICIAN OF RESEARCHER, DIT ZIJN DE REDENEN WAAROM JE PRODUCTEN WIL BESTELLEN VIA HET S-DAS

HOI ANALIST, TECHNICIAN OF RESEARCHER, DIT ZIJN DE REDENEN WAAROM JE PRODUCTEN WIL BESTELLEN VIA HET S-DAS!

We vallen direct maar met de deur in huis. Als we aan schaarste en stijgende kosten denken in het laboratorium hebben we nu vooral te maken met schaarste en prijsstijgingen voor de verschillende verbruiksproducten. Voor de coronapandemie werden de prijzen van producten jaarlijks geïndexeerd met een beperkt percentage, ook al niet echt fijn, maar vanaf eind vorig jaar ervaren we vaak schaarste van producten en regelmatig prijsverhogingen door de inflatie.

Daar zit je niet op te wachten voor jouw specifieke onderzoek…..

In dit artikel nemen we je mee in wat het S-DAS hierin voor je zou kunnen betekenen om zo op verschillende manieren minder van je budget kwijt te zijn aan verbruiksartikelen en eventueel de juiste alternatieven te vinden.

Directe kostenbesparingen realiseer je zelf. Omdat we jou als eindgebruiker centraal stellen maken we het mogelijk dat je zelf een afgewogen keuze maakt voor een product. Dit wordt heel makkelijk en transparant omdat het S-DAS, producten op basis van kenmerken voor je naast elkaar zet. Dit gaat verder dan een productnummer en/of omschrijving. We nemen per productgroep alle relevante kenmerken op om ze zo voor je te kunnen vergelijken. Inmiddels gaat dit, specifiek voor laboratorium producten, om een portfolio van meer dan twintig miljoen producten van ruim zevenhonderd leveranciers. Daaraan koppelen we de actuele contract afspraken binnen je organisatie. Hiermee geven we je inzicht in kwaliteit, verwachte levertijd en prijs.

Daarnaast zorgen we ervoor dat alle afdelingen op dezelfde manier bestellen. Dit biedt jou het voordeel dat je ook inzicht krijgt in wat er op andere afdelingen is ingekocht. Mogelijk kun je, om te zien of een product aan je verwachtingen voldoet, wat gebruiken van een collega. Of heeft een collega aangegeven dat een product juist niet voldoet aan de verwachtingen, waardoor je het niet gaat bestellen. Eenvoudigere besparingen dan deze zijn er natuurlijk niet. Dus weg met de Excellijstjes, mailtjes en post-its voor je bestelling. Ook het zoeken via Google is niet meer nodig, omdat al je data gecentraliseerd is in één platform

Vanaf nu bepaal je zelf wanneer je bestelt, zie je direct of het al is besteld en wanneer deze verwacht wordt. Bij ontvangst van het door jou bestelde product sturen we je een mail met de locatie van je product. Makkelijker wordt het niet.

Indirecte kostenbesparingen zie je niet direct terug in je budget maar helpen jouw organisatie wel om de kosten te beheersen. De bestellingen bundelen zodat de verzend- en handlingkosten maar een keer berekend worden door de leverancier. Of die rapportage die je nu in een Excel oplevert over het verbruikte budget van het project die direct uitgedraaid kan worden en niet uit verschillende systemen gehaald hoeft te worden. Dit zijn maar enkele van de voorbeelden waarmee we jou en de organisatie ondersteunen, waardoor jij als onderzoeker meer tijd en budget over houdt voor onderzoek en publicaties. Wie wil dit nou niet.

Interesse in een kennismaking? Boek nu een demo op Eqilence.nl, tot snel!

  • + 31 (0) 43-2010660
  • info@eqilence.nl
  • Wim Duisenbergplantsoen 31, 6221SE, Maastricht , Nederland
  • Fokkerstraat 18, 2811 ER Reeuwijk, Nederland